,

Nyvalgt hovedbestyrelse & ny årsberetning

Vi har netop afholdt generalforsamling og er glade for at kunne præsentere vores erfarne hovedbestyrelse med formand Bo Baltzersen som højdespringer med hele 37 års bestyrelseserfaring – de 28 af dem i vores hovedbestyrelse.

De fleste medlemmer af bestyrelsen er nuværende eller tidligere ledere, souschefer, medarbejdere eller bestyrelsesmedlemmer i vores institutioner. Så retningen for Børnevennerne – en paraplyorganisation for selvejende og private dag- og specialinstitutioner – bliver sat af fagligt skarpe mennesker med stor erfaring med og hjerte for institutionsområdet.

Men hvad laver så en paraplyorganisation?

Vores årsberetning giver et godt indblik i, hvad Børnevennerne laver og hvad vi står for. Den kan man læse lige HER.

De sidste par år har bestyrelsen, i tæt samarbejde med ledelsen, arbejdet med at udvikle vores forretning. Vi er gået fra at være lokale i Gentofte til landsdækkende med institutioner i Lolland, Fredericia, Rudersdal, København og Gentofte – og vi får løbende flere institutioner.

Det er vi meget glade for og lægger os i selen for at fortsat levere en fagligt kompetent administrativ ydelse, men samtidigt bevare fællesskabet, og følelsen af, at her kender vi hinanden.

Ligeledes bruger vi mange kræfter på politisk arbejde for at styrke rammer og vilkår for selvejende og private institutioner. Det gør vi i samarbejde med de andre paraplyorganisationer, med Selveje Danmark og med Dansk Erhverv.

Pr. 1. maj 2026 består bestyrelsen af følgende medlemmer:

  • Bo Baltzersen, formand (Tidligere forælder og medlem af institutionsbestyrelse)
  • Anne Busk Ebbesen, næstformand (Tidl. leder i Adelaide)
  • Anja Godsk Pedersen (Souschef på Østerled)
  • Tana Nikqi (Souschef i Åkanden)
  • Esben Lykkeskov Jensen (Pædagog i Åkanden)
  • Nina Bøggild (Tidligere forælder og medlem af institutionsbestyrelse)
  • Nadia Ulendorf Thomsen (leder af Grøndalshuset)

Suppleant:

  • Morten Gylling (Bestyrelsesmedlem i Solstrålen)