Vi er en paraplyorganisation
Vores kerneopgave er at administrere, støtte og rådgive de 23 dag- og specialinstitutioner, der er medlem af Gentofte Børnevenner. De 21 af institutionerne ligger i Gentofte kommune, men fra 2020 har vi åbnet op for medlemmer fra andre andre kommuner. For at blive medlem skal man være en selvejende eller privat non-profit institution.
Vi er også en interesseorganisation
Vi taler vores institutioners sag politisk og har et langt og godt samarbejde med de andre paraplyorganisationer og med Selveje Danmark, så vi løbende arbejder for at styrke de selvejende institutioner vilkår.
Vi har et lille, effektivt sekretariat
I sekretariatet på Smakkegårdsvej træffes de 11 daglige medarbejdere: direktøren, ejendomsadministratoren, regnskabs- og lønkonsulenterne, IT-konsulenten, organisationskonsulenten og viceværten – se hvordan I får fat i os her.
Overvejer du at melde din institution ind?
Overvejer du at melde din institution ind i Gentofte Børnevenner? Så kontakt direktør Sabina Holm Larsen for en uforpligtende snak om mulighederne for dette.
Læs vores folder og få en kort præsentation af vores virke: Gentofte Børnevenners folder 2022
Eller læs den nyeste årsberetning HER
Vi tilbyder lønadminstration, økonomistyring, regnskab og bogholderi
I sekretariatet sidder vores tre regnskabskonsulenter, der alle har et tæt og godt samarbejde med vores institutioner. Hver institution har sin egen regnskabskonsulent, som de har kontakt med i det daglige. Se hvem I kan kontakte her.
Vi tilbyder juridisk rådgivning
Gennem Dansk Erhverv får vores medlemsinstitutioner rådgivning om ansættelsesret og øvrig jura, samt ledelses- og bestyrelsessupport. Se hvem I kan kontakte her.
Kurser og uddannelse
- Ledelsesforum for ledere og souschefer ca. hver anden måned
- Årskonference for ledelse, personale og bestyrelser.
- Kurser for bestyrelser – læs om dem her.
- Lederuddannelse for ledere og ledertalenter.
Non-profit og ledet af en bestyrelse
Gentofte Børnevenner er en non-profit forening og ledet af en ulønnet hovedbestyrelse, hvor der bl.a. altid sidder flere ledere fra vores institutioner og repræsentanter fra forældrebestyrelserne. Læs mere her. Vi har ligeledes mange private medlemmer, som støtter vores arbejde.